Ressourcepædagog til Børnehuset Asserbo
Om vores dejlige børnehus
Vores skønne DGI børnehus i Asserbo er beliggende i et naturskønt område, hvor vi vægter natur, krop og bevægelse højt, og vi er certificeret DGI (idrætsinstitution) siden april 2023. Vores værdiord i børnehuset er: Bevægelsesglæde, børnefællesskaber og leg.
Som børnehus er vi et rummeligt og positivt hus, som emmer af fagligt funderende refleksioner og drøftelser. Vi er et mindre men samlet børnehus, hvor vi bruger hinandens fagligheder og kompetencer på kryds og tværs af stuer, teams, uddannelser og fagligheder. Og så sætter vi en ære i at grine og smile sammen.
For os er børnenes trivsel, udvikling, læring og dannelse en dynamisk proces, som konstant skal justeres til for at det kan lykkes for det enkelte barn og hele børnegruppen samlet.
Et af vores mål i børnehuset er, at det er ”Barnet ,der skal lykkes først og fremmest og os som personale, som skal finde vejen til det”. Vi, som personale skal justere os i forhold til det enkelte barn og den børnegruppe, som vi er i relation med. Vores pædagogik, tilgangen til børnene og vores læringsmiljøer justeres efter det.
Om jobbet
I arbejdet som ressourcepædagog er der i høj grad fokus på fællesskaber og udvikling af disse, så der stadigvæk er blik for alle børns deltagelsesmuligheder.
Dit primære arbejde foregår ude i læringsmiljøet på stuerne og i udførelse og planlægning af særlige indsatser, som foregår dér, og i samarbejdet med det øvrige personale. Som ressourcepædagog deltager du derfor på stuemøder for at give støtte og vejledning og få indblik hverdagen i hele huset, og derigennem sikre arbejdet omkring indsatserne ved at være en del af praksis, lave handleplaner og udfyldelse af vurderinger.
Vores fokus i Børnehuset Asserbo er at se barnet i læringsmiljøet og lave indsatserne der og ikke tage barnet ud af læringsmiljøet som udgangspunkt. Du fungerer som personale på lige fod med det øvrige personale, og du skal kunne guide, sparre og rådgive i eventuelle indsatser, som det øvrige personale eller du kan gøre brug af. Du ska kunne træde ind som ”ekstra” ressource på stuerne, så både du eller et fast personale kan yde den ekstra indsats, som er sat i værk. I samarbejdet med ledelsen vil der løbende blive vurderet i forhold indsatserne, og hvor dine ressourcetimer skal lægges. Derfor skal du som ressourcepædagog hos os være omstillingsparat, da vurdering af indsatserne er dynamisk og kan blive prioriteret anderledes fra periode til periode.
Du skal i samarbejdet med PPR og andre eksterne samarbejdspartnere inddrage deres perspektiver i arbejdet, og en gang om måneden har vi praksisdialog med PPR front, hvor du deltager sammen med enten virksomhedsleder eller DPL’er og en pædagog fra den pågældende stue.
Vi søger én der
- Er uddannet pædagog gerne med en efteruddannelse eller erfaring med at arbejde med inkluderende børnefællesskaber.
- Kan formidle og vejlede relevant faglig viden og metoder til kollegaer og forældre.
- Kan udarbejde handleplaner, målsætninger og evalueringer.
- Kan motivere og inspirere andre med et positivt og anerkendende afsæt.
- Kan give faglig sparring til det øvrige personale omkring specialpædagogiske problemstillinger.
Vi tilbyder
Et spændende job, hvor du som pædagog kan gøre brug af din faglighed og være med til at skabe forandring, udvikle praksis og få et godt kollegialt sammenhold. Vores børnehus rummer 18 vuggestuebørn på to stuer med 5 ansatte og 40 børnehavebørn fordelt på to stuer med 6 ansatte. Vi er optagede af at følge børnenes initiativer og spor, og du skal som ressourcepædagog hos os kunne tænke ud af boksen, turde springe ud i noget nyt og kunne finde de lidt skæve sider frem som skubber til normaliteten. Helt konkret har du ca. 20 timers ressourcetid og 10-12 timers almen børnetid, som foregår om eftermiddagen i børnehaven fordelt på flere dage. Timerne som ressourcetid kan foregå, som en del af almindelig børnetid til at kunne løfte en specifik opgave.
Mødetiderne er pt:
Mandag - 9-15 (12-15 alm. børnetid)
Tirsdag - 9-15
Onsdag - 8-12:30 el. 9:30-14
Torsdag - 9-16 (12-16 alm. børnetid)
Fredag 1 - 8-15 (12-15 alm. børnetid)
Fredag 2 - 9-15 (12-15 alm. børnetid)
Fredag 3 - 8-15 (12-15 alm. børnetid)
Fredag 4 - 9-15 (12-15 alm. børnetid).
Ydermere vil du som ansat hos have mulighed for at spare op til 6 ekstra fridage på et år svarende til de lukkedage, vi har, som man som medarbejder selv skal betale fridage til. Dagene er følgende – Tre dage før påske – Grundlovsdag – fredag efter Kristi Himmelfart og dagene mellem jul og nytår. Timerne spares op ved, at du som medarbejder arbejder op til ca. 1 time ekstra om ugen.
Som en anden ting har Halsnæs kommune som mål at være en fleksibel arbejdsplads, hvilket gør, at du som medarbejder har mulighed for at have ønsker til dit arbejde, som gør dit arbejdsliv mere fleksibelt i forhold til faktorer, som kan påvirke både dit privat og arbejdsliv.
Hvad siger børnene?
”Det er dejligt at være i børnehave, fordi det er så rart – fordi det er det bare”
”De voksne skal tegne og være glade”
”Jeg vil gerne hjælpe de voksne, det vil jeg gerne have lov til”
Kom gerne og besøg os og se selv, hvordan dette børnehus kan overraske dig
Kontakt børnehuset på 47746047 eller dagtilbudsleder Tina Gørløv på telefon nr. 21664355 eller daglig pædagogiske leder Caterina Jensen 24960489.
Yderligere oplysninger
Ønskes stillingen på 37 timer vil 20-32 af timerne forgå her på arbejdspladsen. Såfremt du ønsker flere timer, vil disse blive tilbudt på en lignende kommunal arbejdsplads inden for fagområdet.
Ansættelse fra 1. januar eller snarest derefter.
Ansøgningsfrist den 10. november. Samtaler holdes løbende.
Løn efter overenskomst.
Om Halsnæs Kommune
Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.