Koncepter og metoder
-
Giver de mål, som implicit sættes op i de her systemer, mening? Og for hvem giver de mening? De giver måske mening for konkurrencestaten, men giver de også mening for et fireårigt barn?”
Line Togsverd, forsker på UC Syd -
-
Koncepter i pædagogisk arbejde
-
... hvor er kommunernes kritiske bevidsthed, i forhold til hvad der virker, og hvad der ikke virker? Det er vigtigt, at vi diskuterer det her – ikke fordi koncepterne ikke skal være der, men fordi vi skal arbejde med de gode og udvikle dem."
Christian Aabro, ph.d., Københavns Professionshøjskole -
-
Koncepter og metoder i praksis
-
-
... den pædagogiske virkelighed er alt for kompleks til, at man altid skal gøre noget på én bestemt måde. Så en metode kan kun fungere, når nogen kan se en mening og fornuft i at bruge den."
Micki Sunesen, ph.d., DPU, Aarhus Universitet -