
Pædagog/lærer til Herkules på Magleblik Skole
Skoletilbuddet Herkules på Magleblik Skole søger en engageret pædagog/ lærer, der brænder for at støtte elever med autisme i deres personlige, sociale og faglige udvikling. Hos os får du mulighed for at arbejde i et specialiseret miljø, hvor høj faglighed, stærke relationer og tværfagligt samarbejde er i fokus. Vi tror på, at alle børn kan lykkes – med de rette rammer og den rette støtte.
Hvem er du?
Vi søger en pædagog/lærer der:
- Har erfaring med – eller stor interesse for – arbejdet med børn og unge med autisme.
- Har kendskab til behandlingsarbejde eller lyst til at lære det.
- Kan arbejde både selvstændigt i solistforløb og i mindre grupper.
- Skaber struktur og tydelige rammer i hverdagen.
- Har ro, overblik og en anerkendende tilgang.
- Er synlig og nærværende i dagligdagen.
- Kan skabe stærke relationer og samtidig sætte tydelige grænser og mål.
- Møder eleverne med engagement og respekt – også når de har det svært.
Vi tilbyder dig:
- Et tæt og engageret teamsamarbejde.
- En arbejdsplads med høj faglighed og fokus på trivsel.
- En modig og udviklingsorienteret skolekultur.
- Supervision og tæt sparring med ledelsen.
- Gode fysiske rammer – både inde og ude.
- En fælles SFO/klub, der styrker fællesskabet på tværs af tilbuddene.
Om Herkules og Magleblik Skole
Herkules er et dagbehandlingstilbud for elever med autisme, og skoleværing, hvor vi arbejder miljøterapeutisk og helhedsorienteret – ofte med udgangspunkt i elevens hjem. Vi er en del af Magleblik Skole, som rummer tre specialiserede skoletilbud: Basen, Hermes og Apollo. Her er samarbejde, tryghed og udvikling i centrum.
- Herkules: 13 elever
- Basen: 44 elever (0.–9. klasse)
- Hermes: 6 elever i et nært fællesskab
- Apollo: Et målrettet tilbud til elever med komplekse behov
Skolen ligger tæt på offentlig transport og er omgivet af natur. Vi arbejder ud fra en ressourceorienteret tilgang, hvor hvert menneske er i centrum.
Vores pædagogiske tilgang
Hos Herkules arbejder vi ud fra en helhedsorienteret og refleksiv praksis, hvor relationer og forståelse er i centrum. Vi anvender en mentaliserende tilgang, der understøtter elevernes evne til at forstå egne og andres følelser, intentioner og handlinger. Vores arbejde tager afsæt i en systemisk og narrativ forståelsesramme, hvor vi ser eleverne i kontekst – som en del af deres familie, netværk og omgivelser. Det betyder, at vi lægger vægt på at skabe meningsfulde fællesskaber, hvor alle føler sig set, hørt og inkluderet.
Praktisk information
Ansøgningsfrist: Søndag den 17. august 2025
Samtaler: Afholdes løbende – sidste samtaler i uge 35
Tiltrædelse: Hurtigst muligt
Stillingen: Fuldtid
Løn og vilkår: Efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn
Bemærk: Børne- og straffeattest indhentes før ansættelse
Har du spørgsmål?
Kontakt faglig leder Mette Bloch på 21 34 98 44 – vi glæder os til at høre fra dig