BUPL-formand om FH-formands afgang: Den rigtige beslutning

FH’s formand Lizette Risgaard har besluttet at trække sig fra posten. Det er den rigtige beslutning, mener BUPL’s formand, Elisa Rimpler.

”Vi står overfor nogle meget afgørende opgaver med trepartsforhandlinger og overenskomstforhandlinger i 2024, hvor vi har brug for al vores energi og fokus, og hvor der skal være tillid til FH’s ledelse. På grund af de handlinger, som er beskrevet, var tilliden til Lizette Risgaard som formand for FH ikke længere til stede. Derfor er det den rigtige beslutning.”

BUPL har sammen med de øvrige forbund i FH’s forretningsudvalg krævet en redegørelse og en ekstern advokatundersøgelse af FH-formandens adfærd. Den beslutning står BUPL-formanden ved.

”Jeg mener stadig, at vi har brug for at få afdækket forløbet for at være sikre på, om sagen er håndteret ordentligt, og så vi kan forebygge og undgå lignende sager i fremtiden. For det kan vi ikke holde til. Derfor er jeg også tilfreds med, at FH’s forretningsudvalg har besluttet at gennemføre undersøgelsen,” siger Elisa Rimpler.