Efterår 2022 – Pop-up kursus: Få styr på din tid og opgaver

Et onlinekursus hvor du få nye redskaber til at holde overblik over dine opgaver og tid og dermed mindsker stress og højner arbejdsglæde. Vi arbejder med PAS (Planlægning Adfærd Struktur).

Målgruppe og kort beskrivelse

Kurset er målrettet til alle fællestillidsrepræsentanter. Der kan max deltage 10 personer på holdet, så det er vigtigt, at du kan deltage begge dage og er sikker på din deltagelse, da det er et populært kursus.

Dato, tid og sted

1. Session: Mandag den 5. september kl. 9-12 i TEAMS, samt ca. ½ time til individuel opfølgning efter kl. 13

2. Session: Mandag den 26. september kl. 9-12 i TEAMS, samt ca. ½ time til individuel opfølgning efter kl. 13

Det får du

Kurset består af to formiddage i TEAMS i plenum kl. 9.00 – 12.00 – med efterfølgende individuel rådgivning, hvor kursusinstruktøren vil mødes online ca. ½ time med hver deltager online mellem kl. 13.00 – 19.00 (du er kun online en halv time i dette tidsrum, men skal have din kalender fri om eftermiddagen! Du får frikøb for en hel dag).

Ved den individuelle opfølgning om eftermiddagen får du:

  • Tilbagemelding på PAS-tjek
  • Drøftelse af egen arbejdssituation og arbejdsvaner
  • Vi lægger en plan for dig

Tilmelding og tilmeldingsfrist

Tilmelding til kursusadm@bupl.dk via din fagforening senest 1. juni: Husk at som FTR skal du koordinere og aftale din tilmelding til kurser med din FTR-ansvarlig/FS/kommuneansvarlig i fagforeningen – inden tilmelding.

Kurset er overtegnet, men du kan blive skrevet på venteliste.

Mål

  • Overblikket – forudsætningen for at kunne prioritere og planlægge
  • Klarhed over opgaven – forventningsafstemning og delegering
  • Prioritér bevidst – hvad er vigtigst og hvad haster mest?
  • Planlæg realistisk – hvor stor en del af din dag, kan du planlægge?
  • Stressforebyggelse
  • Metoder og værktøjer til prioritering og planlægning: Outlook kalender og opgaver
  • Generelle tips og tricks i Outlook

Indhold

  • Introduktion til PAS – hvorfor PAS og hvad kan I opnå?
  • Gode arbejdsvaner – kan det læres?
  • Korttids- og langtidshukommelsen – hvordan bruger vi hjernen?
  • Koncentration contra tilgængelighed
  • Tidsrøvere og forstyrrelser
  • Hvad gør vi ved det?

Struktur og orden

  • Etablering af arkiverings-/informationsstyringssystem og viden
  • Oprydning og organisering af arbejdspladsen
  • Overblik over arbejdsopgaver/arbejdsmængde
  • Handling og fokus – proaktiv adfærd, effektivitet, afbrydelser og koncentration
  • Metoder og værktøjer til struktur og overblik: Outlook mail, opgaver og kalender, noter herunder sammenhæng til BUPL’s sagssystem GO samt andre relevante metoder, fx mind-map.

Program

Session 1: Struktur og overblik
Vi mødes i Teams som gruppe mandag den 5. september 2022, kl. 9.00 – 12.00 online (frokost kl. 12.00-13.00), og derefter er der individuel opfølgning 30 min. til hver deltager i TEAMS kl. 13.00 – 19.00 (Her får du en halv time alene med underviseren til individuel rådgivning online i Teams)

Session 2: Prioritering og planlægning
Vi mødes i Teams som gruppe mandag den 26. september 2022, kl. 9.00 – 12.00 online (frokost kl. 12.00-13.00), og derefter er der individuel opfølgning 30 min. til hver deltager i TEAMS kl. 13.00 – 19.00 (Her får du en halv time alene med underviseren i til individuel rådgivning online i Teams)

Form

Du skal anvende PC (bærbar), og du skal have installeret TEAMS på din PC udenfor Citrix. Hent programmet som desktop version.

Er du ordblind? Vi vil gerne støtte op om dit kursus og lytte til individuelle behov. Vi vil gøre vores bedste for, at du får materialer i god tid og elektronisk, så kontakt meget gerne kursusleder.

Underviser

Anja Vang Rasmussen, nuvosapiens.dk

Kursusleder

Jens Peter Kildevang, organisationskonsulent: jpki@bupl.dk / 35 46 52 65 / 22 20 94 69

Fandt du, hvad du søgte?

For at undgå spam, skal du godkende at du ikke er en robot.

Kontakt din lokale fagforening

Har du faglige spørgsmål om løn, arbejdsvilkår og overenskomster, skal du kontakte din lokale fagforening.