Synlig pædagogik gavner lavt præsterende drenge
Drenge, der har svært ved at præstere i folkeskolens mindste klasser, har gavn af synlig pædagogik, viser forskning. Hør mere i denne podcast.
![drenge har gavn af synlig pædagogik](/sites/default/files/styles/4_3_tablet_above_fold/public/2022-04/colourbox-drenge-skole-118.jpg?h=6660d6c8&itok=vglZdlR2)
Der skal synlig pædagogik, stram struktur, men også en klarere definition af pædagogernes rolle til for at ændre udviklingen for drengen, som klarer sig dårligt i folkeskolens indskoling.
Der er dog forhindringer at tage hånd om, før pædagoger for alvor kan være med til at hjælpe drenge, der har det hårdt i indskolingen. Bl.a. mangler pædagoger et fysisk sted at arbejde målrettet med deres fag og opgaver.
Det viser et forskningsprojekt. Hør forskeren bag, og mød også to pædagoger, der arbejder på området, i denne episode af Børn&Unge Podcast.