Kæden hopper af i det tværfaglige samarbejde

Det tværfaglige samarbejde, der skulle understøtte den pædagogiske praksis, giver langt fra altid mening for pædagogen, viser forskning. Hør lektor Anja Stanek fortælle.
Illustration af dreng, der står oven i papirer
Det tværfaglige samarbejde om såkaldte bekymringsbørn er ikke altid til gavn for pædagogens arbejde. Langt fra, viser forskningsprojekt.

"Jeg ved ikke, hvad hun har bidraget med. Hun har siddet og lyttet, og så har hun sagt nogle ting. Men hun har jo ikke arbejdet med ham."

Sådan siger en pædagog om det tværfaglige samarbejde om et såkaldt bekymringsbarn. Det samarbejde, der skulle understøtte den pædagogiske praksis, giver altså ikke mening for pædagogen. Og det er ikke et enligt tilfælde, viser et forskningsprojekt.

Hør lektor Anja Stanek fortælle om, hvorfor kæden hopper af i det tværfaglige samarbejde, og hvorfor der er brug for at få den sat på igen.

Kontakt din lokale fagforening

Har du faglige spørgsmål om løn, arbejdsvilkår og overenskomster, skal du kontakte din lokale fagforening.