Bliv en central drivkraft i udviklingen af Vallensbæk Dagpleje – vi søger en engageret dagplejepædagog til en sjældent udbudt stilling

Vil du være med til at udvikle og implementere pædagogiske tiltag, der gør en forskel for børn og medarbejdere? Er du drevet af at sikre høj kvalitet i det pædagogiske arbejde, og elsker du at inspirere andre til at lykkes? Hvis du samtidig er tillidsskabende, reflekterende og systematisk, så er det dig, vi søger!

Om stillingen
Vi søger en fagligt stærk dagplejepædagog til en spændende stilling på 30-37 timer om ugen med opstart den 1. marts 2025. Du får en central rolle i at understøtte vores pædagogiske udvikling og bliver en del af en ambitiøs og engageret arbejdsplads med højt til loftet og let til latter.

Om os

Vi arbejder ud fra et stærkt fokus på faglig udvikling og har i 2024 deltaget i et kompetence-udviklingsforløb med Sprogklar. I 2025 er målet at blive ICDP-certificeret, og vi deltager samtidig i forløbet Sangglad Mini hen over året.

Dagplejerne arbejder i eget hjem, hvor de har ansvaret for 4 børn. Dagplejerne er organiseret i 5 grupper, der mødes ugentligt i legestuen, hvor der også skabes rammer for faglige drøftelser, fællesskab og udvikling. Når dagplejerne er fraværende, passes børnene i vores Gæstehus, hvor der er 4 faste medarbejdere. Vores huse byder på inspirerende faciliteter, der understøtter vores arbejde med at skabe de bedste betingelser for børnenes trivsel, udvikling, læring og dannelse. Vi vil gerne blive bedre til at dele viden på tværs, og kunne derfor godt bruge noget hjælp til at udvikle en god kultur for dette i vores legestuer.

Dagplejens administration består af en leder, en administrativ medarbejder og en dagplejepædagog. Som en del af opnormeringen ansætter vi yderligere en dagplejepædagog. Administrationen har base på Vallensbæk Rådhus med mulighed for kantineordning og tæt på offentlig transport.

Hvad kan vi tilbyde dig?

Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Du vil få mange forskelligartede opgaver, hvor du både fungerer som sparringspartner, facilitator og tilsynsførende i et tæt og tillidsbaseret samarbejde med engagerede medarbejdere og leder. Du får en fleksibel og varieret arbejdsdag, hvor du i høj grad selv har indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver. Du vil få gode muligheder for faglig sparring og løbende kompetenceudvikling. Vi har en ambition om at blive endnu dygtigere, og du vil derfor få stor medindflydelse på kvalificeringen af den fortsatte udvikling af dagplejen.

Hvad søger vi i dig?

Vi leder efter en uddannet pædagog, gerne med relevant efteruddannelse. Du har erfaring med faglig sparring og udvikling af pædagogisk kvalitet og et solidt kendskab til børn mellem 0-3 år.
Du er systematisk, reflekterende og har gode samarbejdsevner. Din tilgang til andre er anerkendende og tillidsfuld, og du er som menneske robust og kan også navigere, hvis du møder modstand. Vi søger en person, der kan skabe motivation, gå forrest og være med til at løfte dagplejen til næste niveau. Det er vigtigt, at du trives med at være tæt på praksis og har lyst til både at inspirere og støtte det pædagogiske personale i deres daglige arbejde, og at du ser forældreinddragelse som en naturlig og værdifuld del af arbejdet omkring børnene. Og så er det helt afgørende for os, at du fortsat har lyst til at udvikle dig fagligt.

Primære arbejdsopgaver

  • Sparring og vejledning i både dagplejehjem, legestuer og Gæstehus.
  • Facilitere udviklingsprocesser og implementere pædagogiske tiltag.
  • Udvikle og evaluere arbejdet med de pædagogiske læreplaner.
  • Understøtte faglige læringsfællesskaber i legestuer og Gæstehuset.
  • Føre formaliseret tilsyn med den pædagogiske praksis.
  • Motivere og støtte dagplejere og gæstehusmedarbejdere i det pædagogiske arbejde.
  • Understøtte arbejdet med overgangsbeskrivelser og dialogprofiler på børn.
  • Afholde forældresamtaler og tværfaglige møder.

Praktisk information

Stillingen ønskes besat den 1. marts 2025 eller snarest derefter. Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst, og vi indhenter børne- og straffeattest samt referencer forud for ansættelsen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag senest den 15. januar 2025.

Der afholdes første samtalerunde den 23. januar 2025, og anden samtalerunde den 28. januar 2025.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte leder Susanne Nielsen på telefon 24 88 09 68 (ferie i uge 51 og 52).

Vallensbæk Kommune arbejder på digitale løsninger for borgere og medarbejdere, og vi vil derfor bede dig om at søge stillingen elektronisk ved at klikke på "søg stillingen" eller ved at gå ind på www.vallensbaek.dk/job og søge via stillingsopslaget.

 

I Vallensbæk Kommune får man det bedste fra mange verdener. Der er naturskønne områder, gode skoler og daginstitutioner, der understøtter et udviklende børne- og ungeliv og et højt serviceniveau. Den centrale placering i hovedstadsområdet er med til at tiltrække stadig flere borgere og virksomheder.
Kommunen har omkring 18.000 indbyggere, som alle kan få gavn af de hyggelige boligområder, letbanen, sportspladser og grønne områder, der skyder op i hele kommunen.
Vallensbæks vision er at være fremtidens boligby for det hele menneske. Vi samarbejder dagligt med erhvervslivet, frivillige ildsjæle og nationale aktører for på bedst mulig vis at udnytte Vallensbæks placering og mange fordele optimalt.
Når du træder ind i organisationen, bliver du en del af et stort fællesskab med 1300 ansatte, hvor samarbejde er en altafgørende faktor. Det betyder, at ledere og medarbejdere samarbejder med hinanden og borgerne ud fra værdierne nærvær, dialog og tillid. Du kan læse mere om vores forventninger til dig i kommunens Medarbejder- og ledelsesgrundlag.
Vi har en målsætningen om røgfri generation 2030, så for alles skyld er der røgfri arbejdstid.

Kontakt din lokale fagforening

Har du faglige spørgsmål om løn, arbejdsvilkår og overenskomster, skal du kontakte din lokale fagforening.