Digital a-kasse

BUPL-A sender al post digitalt

A-kassen sender alle breve til dig digitalt til din personlige indbakke/postkasse på ”Mit bupl”. Kontingentopkrævninger sender vi dog til din e-boks.

Log ind i Mit BUPL

Din personlige og digitale indbakke på Mit BUPL giver dig et samlet overblik over alle de breve, du har fået fra A-kassen. Her vil du også kunne se de blanketter m.v., som du har sendt til os. Den digitale indbakke er derfor din garanti for, at du altid har adgang til alle oplysninger i din sagsmappe hos os.

Det er samtidig din sikkerhed for, at alle regler om datasikkerhed bliver overholdt. Det er nemlig kun dig, der har adgang til oplysningerne, og du skal logge ind med MitID. 

Dit ansvar at tjekke din post

Breve, vi sender til dig, har retsvirkning fra det tidspunkt, de er tilgængelige for dig i din indbakke. Det er dit ansvar at læse den post, vi har sendt. Vi anbefaler, at du altid logger ind og læser ny post fra os med det samme. Der kan være tale om vigtige forhold, som du skal handle på, og som kan have konsekvenser for dit medlemskab eller din ret til dagpenge og efterløn.

Hold os opdateret med din mailadresse

Når vi har sendt ny post, får du altid en besked både på e-mail og på SMS. Det er derfor vigtigt, at vi altid har dine korrekte kontaktoplysninger. Dem kan du opdatere på Mit BUPL.

Har du brug for hjælp?

Har du brug for vejledning i forhold til at tilgå din digitale postkasse – eller dine digitale pligter i øvrigt – er du altid meget velkommen til at kontakte os. Find vores kontaktoplysninger her

Fritagelse fra digital kommunikation

Du har mulighed for at søge om at blive fritaget fra digital kommunikation. 

Det forudsætter at du opfylder en af følgende betingelser:

  1. Kognitiv funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer pågældende i at kommunikere digitalt med a-kassen.
  2. Fysisk funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer pågældende i at kommunikere digitalt med a-kassen.
  3. Manglende adgang til computer, smartphone eller tablet i eget hjem eller opholdssted. Med manglende adgang til computer, smartphone eller tablet sidestilles det forhold, at personen ikke i eget hjem eller opholdssted har adgang til at bruge en computer, smartphone eller tablet.
  4. Personen er registreret i Det Centrale Personregister (CPR) som udrejst af Danmark.
  5. Personen er ikke længere registreret med fast bopæl eller fast opholdssted i CPR, jf. CPR-lovens § 6, stk. 1 og 2, men er registreret som værende uden fast bopæl i CPR, jf. CPR-lovens § 6, stk. 4.
  6. Sproglige barrierer bestående i manglende beherskelse af dansk, der gør det svært for pågældende at kommunikere digitalt med a-kassen.
  7. Praktiske vanskeligheder for en person med ophold eller bopæl uden for Danmark med at skaffe eller benytte den digitale signatur, som a-kassen benytter.
  8. Pågældendes bopæl er beliggende i et område, hvor der ikke er adgang til en bredbåndsforbindelse med en beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s.
  9. Midlertidigt afskåret fra adgang til computer, smartphone eller tablet med internetforbindelse på grund af ophold på hospital, plejehjem, indsættelse i fængsel mv.

Hvis du ønsker at blive fritage for at modtage digital post skal du kontakte A-kassen.  

Fandt du, hvad du søgte?

For at undgå spam, skal du godkende at du ikke er en robot.

Kontakt din lokale fagforening

Har du faglige spørgsmål om løn, arbejdsvilkår og overenskomster, skal du kontakte din lokale fagforening.