Velbesøgt fyraftensmøde: Børns perspektiver skal udforskes - ikke måles
Det er helt sikkert nemmere sagt en gjort, men langsom pædagogik handler om at stille sig åben for udforskning. Det er et opgør med skemalagte tidsrutiner, forklarede forsker Crisstina Munck, der tirsdag den 22. april holdt foredrag på et velbesøgt fyraftensmøde i Nordisk Film Biografer Næstved.
Se billeder fra aftenen her på siden.
Se billeder fra aftenen her på siden.

Hvad er langsom pædagogik?
- Det handler om at stille sig åben for andre input og muligheder for at opdage noget, man ikke kendte til, - tænke andre tanker, - afprøve nye måder at gøre ting på – at eksperimentere.
- Det handler om at reflektere over betydning af tid.
- Det handler om at værdsætte børns egen tidsfornemmelse og ikke presse dem ind i voksenlogikker om effektivitet og præstation.
Hvad kræver det?
- Det kalder på pædagogisk faglighed baseret på tillid til børns egne processer og mod til at ikke vide på forhånd, hvad der skal ske.
Sådan beskriver forsker Crisstina Munck den pædagogiske retning, der forsøger at gøre op med en stærk accellererende tendens i vores kultur og trang til at måle børns udvikling.
Se billeder fra det velbesøgte fyraftensmøde i Næstved herunder.