Et inspirationshæfte til pædagoger, lærere, SFO- og skoleledere.

Opdateret d. 25. februar 2019

I forbindelse med udgivelsen af ’Grundlag for pædagogfaglighed i fritid og skole’ har arbejdsgruppen bag udviklet et refleksionsredskab til pædagogisk udviklingsarbejde i fritidsinstitutioner og i skolen.

Det er meningen, at pædagoger sammen med kolleger eller ledere drøfter spørgsmålene. Målene er at udvikle det pædagogiske miljø, at tage pulsen på, hvordan det står til med det pædagogiske arbejde, og at afstemme forventninger til pædagogikken.

Dialogredskabet er delt op i tre kategorier:

  • Forslag til dialog med pædagogkollegaer
  • Forslag til dialog med lærerkollegaer
  • Forslag til dialog med ledelsen

Hent inspirationshæftet:

Pædagogfaglighed i fritid og skole (pdf)

Se også:

Artikel fra Børn&Unge: Skolepædagoger har fire kerneværdier: Men de skal bruges både i skole og fritid

Rapport: Grundlag for pædagogfaglighed i fritid og skole (pdf)