Kom med til et pædagogisk multimedieværksted og hør mere om de gevinster, det kan give at arbejde med robotter, iPads og meget mere i denne artikel, som er læst op fra Børn&Unge nummer 6/2020.

Udgivet d. 18. maj 2020

Af: Julie Fristed Hansen (journalist), Modelfoto: Colourbox

Hvorfor sidder 8-årige Kaktus og skiller en bærbar computer ad, del for del? Hvad kan Max på 7 lære af at gå rundt med et par virtual reality-briller på? Og hvordan kan det populære spil Minecraft være med til at inkludere børn i fællesskabet, der ellers har svært ved at finde en plads?

Disse spørgsmål og mange flere kan pædagogerne på multimedieværkstedet i SFO’en på Fuglssanggårdsskolen i Virum svare på. Værkstedet byder på en lang række forskellige aktiviteter, som alle er en del af det pædagogiske arbejde. Og iPads, robotter og det at skille en computer helt ad er bare nogle af aktiviteterne.

Kom med til SFO’en og hør om den pædagogiske gevinst ved teknikken i denne artikel, som stammer fra Børn&Unge nr. 6/2020.