Herfølge SFO har arbejdet intensivt med fællesskaber, selvværd og livsduelighed, da der opstod konflikter i en pigegruppe. Bliv klogere på, hvad pigerne selv synes, de har fået ud af forløbet.

Udgivet d. 16. august 2018

Af: Mathilde Margrethe Gralund (journalist), Claus Bech (fotograf)

Blandt en gruppe 3. klasse piger i Herfølge SFO var der problemer. Flere blev holdt udenfor, og fællesskabet var ikke-eksisterende. Der var behov for at styrke pigernes selvværd og få  dem åbnet op. To pædagoger fra Herfølge SFO brugte det vigtigste redskab i værktøjskassen: Deres nærvær og relation til børnene. Dybe samtaler, takkebreve kombineret med både glade og triste tegninger har fået samlet pigerne igen. Læs, hvad seks piger selv siger om, hvad de har fået ud af SFO’ens store satsning på livsduelighed.

Hold musen hen over pigerne for at læse, hvad de har fået ud af forløbet.

Der var otte piger til stede, da Børn&Unges fotograf var på besøg. To af pigerne var taget hjem, da journalisten kom. Derfor er de ikke interviewet.

Læs hele temaet om livsduelighed i Børn&Unge nr. 9