Erfaringer fra et BUPL støttet forskningsprojekt: fem forskere arbejdede sammen med 16 dagtilbudspædagoger om nye måder, hvorpå der kan arbejdes med blik for børns perspektiver. Først i konkrete møder med børn, siden i udvikling af meningsfulde evalueringsformer.
Opdateret 11. marts 2020. Arrangement er desværre aflyst pga. coronavirus.
Smitten fra coronavirus udvikler sig i øjeblikket fra time til time.
Sundhedsmyndighederne forudser, at der kan komme kapacitetsudfordringer på sygehusene, som i særlig grad vil ramme de svageste i samfundet. Alles adfærd er derfor afgørende. Vi, der er ressourcestærke, kan bidrage til at inddæmme og afbøde konsekvenserne af smitten, så vi undgår et unødigt stort pres på sundhedsvæsenet.
For at understøtte intentionen fra myndighederne, har BUPL Århus netop besluttet at alle arrangementer frem til påske aflyses.
Tilmeldte får besked pr. mail, og det vil fremgå af www.bupl.dk/aarhus, at arrangementet er aflyst.
Vi følger udviklingen dag for dag, og der kan løbende komme opdateringer på www.bupl.dk/aarhus og https://www.facebook.com/buplaarhus
Temadagen omhandler, hvordan pædagoger kan arbejde med at involvere børn som deltagere, når de udvikler og evaluerer læringsmiljøet i daginstitutionen, som det foreskrives i dagtilbudsloven og de styrkede læreplaner.
BØRNS PERSPEKTIVER
Der præsenteres erfaringer fra et BUPL støttet forskningsprojekt. Fem forskere arbejdede sammen med 16 dagtilbudspædagoger om nye måder, hvorpå der kan arbejdes med blik for børns perspektiver. Først i konkrete møder med børn, siden i udvikling af meningsfulde evalueringsformer.
Med afsæt i projektet lægges op til diskussion af forskellige former for børnedeltagelse, børneperspektiver og børneinvolverende pædagogisk praksis, og der gives nogle bud på, hvad der kendetegner en børneinvolverende evalueringskultur.
EVALUERING I PRAKSIS
Endvidere præsenteres en 6-trins model for hverdagsevalueringer, som lægger op til, at man arbejder med evaluering på en måde, der involverer børn, er systematisk og har som mål at udvikle hverdagspædagogikken indefra i institutionen.
Der gives fire eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med hverdagsevaluering ud fra modellen og lægges op til debat samt praktiske øvelser.
Oplægsholder
Anette Boye Koch, docent ph.d., forskningsleder, VIA pædagoguddannelsen.
Praktisk
Målgruppe: pædagoger og ledere på 0-6 års området.
Denne temadag afholdes 2 gange samme dag – med samme indhold. Du kan derfor vælge om formiddag eller eftermiddag passer bedst.
Der vil, til formiddagsarrangementet, være morgenmad fra kl. 8.30 – 9.00. Der vil, til eftermiddagsarrangementet, være frokost fra kl. 12.30 – 13.
Det er gratis at deltage for BUPL Århus´s medlemmer. Tilmeldingsfrist den 26.03.
Erfaringer fra et BUPL støttet forskningsprojekt: fem forskere arbejdede sammen med 16 dagtilbudspædagoger om nye måder, hvorpå der kan arbejdes med blik for børns perspektiver. Først i konkrete møder med børn, siden i udvikling af meningsfulde evalueringsformer.