Den Digitale A-kasse
er lukket til 20. august


Mandag 20. august får vi en helt ny Digitale A-kasse. Det er en større omlægning, som indebærer, at vi bliver nødt til at lukke den gamle Digitale A-kasse i perioden 6.-20 august.


Opdateret d. 06. august 2018

I lukkeperioden kan du stadig bruge a-kassens hjemmeside, jobnet.dk og andre eksterne systemer, og du vil kunne ringe og maile til a-kassen. Men vi kan ikke sagsbehandle, fordi systemerne ikke virker.

Hvis du har a-kasse-sager, der skal klares, beder vi dig derfor vente til efter 20. august.

Ny obligatorisk “Min Post”

Når den nye Digitale A-kasse er i luften 20. august sender a-kassen alle vigtige breve til en ny “Min Post” på bupl.dk i stedet for som hidtil i e-Boks. Du har pligt til at se brevene fra a-kassen i “Min Post”. Derfor er det helt afgørende, at vi har din aktuelle mailadresse – ikke mindst hvis du modtager ydelser fra a-kassen, er ledig og skal til møder, eller af andre grunde er i jævnlig kontakt med a-kassen.

Næste ydelseskort kan udfyldes søndag 26. august

Den nye Digitale A-kasse åbner som sagt mandag 20. august, og søndag 26. august ligger der et ydelseskort klar til dig, hvis du skal have ydelser fra a-kassen. Det nye ydelseskort ligner på mange måder det gamle. Men du kan finde hjælp i en lille vejledning, hvis det driller.

Vi gør, alt vi kan, for at overgangen bliver gnidningsløs

Der er tale om en meget stor it-omlægning, som i sidste ende skal gøre det nemmere for dig, at bruge BUPL’s Digitale A-kasse. Vi gør alt vi kan for at omlægningen bliver så gnidningsløs som muligt, men vi kan desværre ikke udelukke, at de nye systemer driller i starten. I så fald håber vi på din og dine kollegers tålmodighed.

Læs mere om lukkeperioden og ny obligatorisk Min Post her