Det gode samarbejde i folkeskolen

I pjecen ’Det gode samarbejde’ præsenteres en undersøgelse af samarbejdsrelationen mellem pædagoger og lærer.  

Langt de fleste pædagoger i skolen har opgaver både i SFO-tiden og i undervisningstiden, ligesom pædagoger på landets fritidshjem ofte også samarbejder med skolerne.

I de senere år har lærere og pædagogers samarbejde fået fornyet fokus, særligt ud fra ambitionen om at udvikle skolen i retning af at forbedre skolernes inklusionstiltag.

Flere pædagoger - nye samarbejdsformer
På mange skoler har det betydDet gode samarbejdeet, at lærerne og pædagogerne finder nye samarbejdsformer.

Nogen steder er det sket som en konsekvens af skoleforsøg. Andre steder er det sket, fordi skolens samlede ledelse, samt lærere og pædagoger, har set gevinsterne ved samarbejdet.

Ikke for deres egen skyld, men fordi de kan se at børnenes trivsel og læring bliver bedre når samarbejdet er godt.

Det gode samarbejde
I pjecen kan du læse om pædagog-lærer samarbejdet på fire folkeskoler.

Hent pjecen 'Det gode samarbejde' 


Se en kort film med fem konkrete værktøjer til at hjælpe det gode samarbejde på vej.


Kontakt
Kontakt Peter Engelbrekt Petersen, ppn@bupl.dk, hos BUPL, hvis du vil høre mere om BUPL’s politik på området.

| Senest opdateret 19-08-2014 |