Den vidensbaserede pædagogik

I en tid med stigende politisk krav til at måle og dokumentere effekten af det
pædagogiske arbejde i dagtilbuddene, er der opstået et øget brug af forskellige
koncepter, der har til formål at styre og vidensbasere det pædagogiske arbejde. Her bliver pædagogerne ofte nogle brikker, der skal implementere viden andre har lavet. Frem for at bedrive pædagogik ud fra egne erfaringer og viden i praksis.

Tid og sted:

Mandag den 12. juni 2017 klokken 17.30-20.00. Oplægget begynder klokken 18.00, men vi byder på en sandwich og lidt at drikke fra klokken 17.30.


Adresse: Christianshavns Beboerhus, Dronningensgade 34, 1420 København K 

Line Togsverd har netop afsluttet et projekt, hvor hun sammen med en række pædagoger og ledere har arbejdet med erfaringer fra hverdagens praksis i en søgen efter, hvad pædagogisk viden er og hvordan pædagogik kan vidensbaseres på fagets egne præmisser.

Erfaringerne fra dette projekt præsenteres ved dette fyraftensmøde i en ambition om at støtte deltagerne iat diskutere pædagogisk faglighed og problematisere de politiske styringsbetræbelser og konceptualiseringer, det pædagogiske fag i stigende grad oplever.

Line Togsverd har en ph.d. fra Roskilde Universitet indenfor Pædagogik og uddannelsesforskning. Hun har afsluttet flere forskningsprojekter indenfor pædagogik. Det seneste under titlen 'Viden i spil i dagsinstitutionen’.

Har du spørgsmål om fyraftensmødet, er du velkommen til at kontakte professionskonsulent Gunn Brejnholt Falck på gbf@bupl.dk. 

Tilmeldingsknap

| Senest opdateret 18-01-2017 |